Reklamační řád
Zboží není v pořádku - jak postupovat při reklamaci?
Pokud se u zakoupeného zboží vyskytne závada, máte právo ji reklamovat.
👉 O reklamaci nás prosím co nejdříve informujte:
- telefonicky: +420 736 120 126
- e-mailem: info@papamartin.cz
Co je považováno za vadu?
- výrobní vada (např. špatný materiál, chybná technologie výroby),
- konstrukční nedostatek.
Na co se reklamace nevztahuje?
- běžné opotřebení používáním,
- nesprávné či nedostatečné používání nebo údržba,
- změny způsobené přirozenými vlastnostmi materiálů (např. vyblednutí, roztahování),
- poškození způsobené uživatelem nebo třetí osobou.
Jak připravit zboží k reklamaci?
- Zboží vyčistěte a ujistěte se, že je hygienicky nezávadné.
- Zabalte jej tak, aby se při přepravě nepoškodilo.
- Přiložte:
- vyplněný reklamační list
- kopii faktury (pokud ji máte k dispozici). - Balíček neposílejte na dobírku – nebude převzat.
Kam zboží poslat?
HOLF centrum s.r.o. – papamartin.cz
Hlavní 47
742 47 Hladké Životice
Lhůty a vyřízení
- Záruční doba je 24 měsíců od převzetí zboží (nejde o životnost výrobku).
- Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
- V odůvodněných případech lze po dohodě lhůtu prodloužit.
Reklamační řád
Reklamační řád byl zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a upravuje postup při reklamaci zboží zakoupeného od prodávajícího, kterým je internetový obchod www.papamartin.cz, jehož provozovatelem je společnost HOLF centrum s.r.o., IČ 08771782, se sídlem Hlavní 47, 742 47 Hladké Životice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 80758 (dále jen „Prodávající“). Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek Prodávajícího.
I. Úvodní ustanovení
- Kupující je povinen seznámit se s tímto reklamačním řádem a obchodními podmínkami prodávajícího ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží vyjadřuje kupující s tímto reklamačním řádem souhlas.
- Tento reklamační řád se nevztahuje na případy, kdy práva z odpovědnosti za vady uplatňuje kupující, který uzavřel kupní smlouvu s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „podnikatel“). Práva podnikatele se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, zejména § 2099 až § 2112.
II. Uplatnění reklamace
- Kupující může reklamaci uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Po uplynutí této lhůty nelze reklamaci u prodávajícího uplatnit, ledaže prodávající poskytne záruku za jakost nad rámec zákona.
- Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdrží od kupujícího reklamované zboží.
- Kupující je povinen prokázat své právo na uplatnění reklamace, a to předložením prodejního dokladu (faktury), záručního listu, nebo jiným věrohodným způsobem.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží dále používá, ačkoliv o vadě ví.
- Uplatní-li kupující reklamaci, prodávající kupujícímu písemně potvrdí, kdy reklamaci uplatnil, jaký je obsah reklamace, a způsob jejího vyřízení.
- V případě výměny zboží neběží nová lhůta 24 měsíců, platí lhůta původní.
III. Vyřízení reklamace
- Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
- Marné uplynutí lhůty 30 dnů se považuje za podstatné porušení smlouvy.
- Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s jejím uplatněním.
- Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů od vyřízení reklamace. Po uplynutí této lhůty je prodávající oprávněn účtovat náklady na uskladnění, nebo po upozornění kupujícího zboží prodat na jeho účet.
IV. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží (zákonná záruka)
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že v době převzetí:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, vlastnosti obvyklé nebo popsané prodávajícím či výrobcem,
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Záruka se nevztahuje na vady a poškození vzniklé zejména:
- běžným opotřebením způsobeným obvyklým užíváním,
- nesprávným nebo nešetrným používáním výrobku,
- nedostatečnou nebo nevhodnou údržbou, včetně údržby v rozporu s návodem,
- mechanickým či chemickým poškozením,
- působením nepříznivých vnějších vlivů (např. vlhkost, extrémní teploty, chemikálie),
- přirozenými změnami materiálů (např. stárnutí, změna barvy, tvaru, rozměrů),
- poškozením způsobeným uživatelem nebo třetí osobou,
- použitím v nevhodných podmínkách, které neodpovídají účelu výrobku.
U koženého zboží je nutné počítat s přirozenými odchylkami ve struktuře, odstínu a vzhledu kůže. Tyto vlastnosti nejsou vadou, ale přirozeným znakem přírodního materiálu.
V. Práva kupujícího z vadného plnění
- Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v článku IV, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, výměnu vadné součásti, opravu, přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.
- Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud se vada opakuje nebo pokud je vad více.
- Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl o vadě, nebo pokud vadu způsobil sám.
VI. Podstatné a nepodstatné porušení smlouvy prodávajícím
1. Ustanovení tohoto článku se uplatní na vady zboží, které se vyskytnou v době do dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží, u kterých se neuplatní záruka za jakost.
2. Za podstatné porušení povinnosti prodávajícího se považuje taková vada zboží, pro kterou by kupující kupní smlouvu neuzavřel, pokud by tuto vadu předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
3. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující právo (dle své volby):
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
5. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. To neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
VII. Závěrečná ustanovení
- Pokud prodávající poskytne záruku za jakost nad rámec zákona, řídí se její uplatnění tímto řádem, není-li stanoveno jinak.
- Prodávající si vyhrazuje právo na drobné odchylky v odstínech a charakteru kůže u koženého zboží, které jsou přirozenou vlastností přírodního materiálu.
- Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 18. 9. 2025.
